Všichni fotí to samé a vrcholem je tvořit fotografie jako ostatní...?

mistr-fotografie-fotograf-lepe-fotografovani-foto-odcloneno.png

Dnes budu možná poněkud jednoduchý, možná vám přijde, že z věci samozřejmé dělám vědu a píši o ní článek. Přesto si však myslím, že právě v dnešním světě, kdy "každý je fotografem", je nutné se o ní zmínit...

O čem hovořím? O praxi mnohých uměleckých škol jdoucí staletí do minulosti. O praxi, kdy talentovaný student prvních několik let svého uměleckého života strávil studiem mistrů, kteří přišli před ním. Maloval jejich obrazy, sochal jejich sochy, kreslil jejich kresby etc. Až, když je pochopil a ovládl jejich techniky, mohl jim stát na ramenou a vytvořit něco nového.

Podstatou není kopírovat, ale postavit se na ramena mistrů a obohatit svět?

Třebaže je to proces dlouhý, poměrně nepopulární a není vždy nutný, přijde mi, že většině fotografů, vzdělaným knihami, internetem a svou vlastní praxí, kterým se nedostalo formálního vzdělání by mohl být ku prospěchu.

I mnohými z nás obdivovaný Cartier-Bresson měl své vzory, jímž se nakonec na ramena postavil, a možná právě proto jej dodnes vzpomínáme a jeho fotografie často studujeme...