Usilovat o maximálně detailní fotografie: ANO, nebo NE?

detail-dokonalost-fotografovani-fotografie-odcloneno-tipy.png

Vidět na fotografii každý detail. Tvořit ty nejostřejší snímky. Nevidět ani stopu šumu... Uvažování, k němuž nás vedou nejen recenze fotografického vybavení, ale i výrobci moderních fotoaparátů. A mnozí fotografové jsou tímto aspektem tvorby absolutně posedlí. Proč si myslíme, že je dobré se honit za detailem?

Dívali jste se někdy na obraz Oskara Kokoschky, nebo jiného mistra malíře, který s nedokonalým štětcem a několika barvami vykouzlil na plátně scény pohledem transformující diváka do jiné doby (reality)? Jeho technika nebyla nijak zvlášť detailní, třebaže mohl jinak, využíval jen nutného detailu, čímž dal svému divákovi srozumitelně najevo, o co na obrazu jde a zárověn poskytl i maximální prostor pro divákovu představivost a snění...

Musí být každá fotografie dokonale ostrá, maximálně detailní a musí na ní všichni vidět TO SAMÉ?

Neříkám, že mají fotoaparáty fotit neostře, fotografové tvořit s vazelínou na objektivu, nebo vyměnit foťák za paletu a štětec. Přijde mi však, že dnešní hon za dokonalostí, a to nejen z pohledu fotografického vybavení, je ztrátou času, energie i představivosti naší generace. Zajděte do galerie, vyzkoušejte si, o čem dnes hovořím a nechte se přenést do jiného světa. Možná uvidíte, co jiní ještě neviděli, čímž v ideálním případě obohatíte i své budoucí fotografie...