KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA: fotografie #49 - Divadlo

Přeji vám krásné nedělní dopoledne a vítám vás u další z našich pravidelných konstruktivnikch kritik. Moment, jak to, že není kritika v sobotu? Abych byl upřímný, bohužel jsem to dříve nestihl a po krátké úvaze jsem se nakonec rozhodl ze sobotní kritiky udělat kritiku víkendovou, abych se každé kritice i časovém deficitu mohl dostatečně věnovat. Vaše fotografie s mým názorem zde tedy od dnešního dne naleznete každých 14 dní v sobotu, nebo v neděli. Dost už ale administrativy. Pojďme raději k fotografování:

Dnešní poněkud netradiční avšak zajímavý snímek s úžasně zachycenou emocí jsem jako obvykle našel na emailové adrese kritika@odcloneno.com, kam můžete mimohodem zasílat svou tvorbu ke kritice i vy...

Nedávno jsem fotil divadelní představení a nevím, co si mám o tomto snímku myslet. Vím, že technické provedení není dokonalé, ale v tomhle případě si nejsem jistý kompozicí... napsal autor dnešní fotografie.

Souhlasím s tím, že fotografie není ostrá, doba závěrky byla spíše delší něz optimum, obraz poněkud šumí atd. atd. To vše bych ale připsal autorovi k plusu, neboť z povahy zachycené scény s vyšší dávkou neurčitosti a mysterie tak tyto "nedostatky" v divákovi snadněji vyvolávají zachycené pocity. Možná bych čas expozice ještě o něco prodloužil pro více dramatický efekt.

Kompozice není špatná, nicméně v oblasti pravého spodního rohu by se dala vylepšit. Sice to neni nic mimořádného, ale "usekávat" končetiny v kloubech na mě působí nepřirozeně. U ruky s bílým rukávem to vůbec nevadí a naopak se takový řez hodí, avšak její ruce odvádí pozornost od hlavního děje.

Kde mi snímek více zadrhává je koncové zpracování. Dort je dobrý, postrádám ale finální třešničku. Například její ruce jsou světlé více než zbytek fotografie, a tudíž přitahují více pozornosti, než by si zasluhovaly.

Téměř každý z nás má jistou představu o finálním vzhledu fotografie v momentu stisku spouště fotoaparátu. Proč tedy tuto představu nedovádíme do konce? Samozřejmě, že to člověku bere čas a není snadné se naučit ovládat všechny ty mnohdy nadměrně komplikované aplikace na našich počítačích... Není to však nemožné a mnohdy ani tak složité, jak si mnozí představujeme... Proč tedy nedovést naši vizi až do konce a představit veřejnosti nejen dobrou, ale přimo skvělou fotografii? :)

To by bylo pro dnešek vše. Fotografie má dobrý potenciál, avšak je třeba jej dovést do konce. Jinak moc děkuji za netradiční fotografii se skvělým nápadem, doufám, že jsem pomohl, přeji hezký zbytek víkendu a těším se na další z vašich fotek na emailu kritika@odcloneno.com