KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA - fotografie #34: Nepál, vlajky

konstruktivni-kritika-odcloneno-fotografie-nepal-vlajky 107.jpg

Přeji vám krásný sobotní den a vítám vás u další, tentokrát již třicáté čtvrté, konstruktivní kritiky. Mile rád se s vámi každých 14 dní zde na

odcloněno.com blogu o fotografování

dělím o můj názor na vaše fotografie a doufám, že některým z vás alespoň trochu pomahám v získávání alternativní perspektivy či dokonce radím, jak tvořit lepší fotografie. Stejně tak si moc vážím, když se pod každou konstruktivní kritikou objeví alespoň jeden další pohled, aby měli autoři a autorky zaslaných fotografií lepší znalost vnímáních jejich tvorby druhými. Dnes jsem ze zaslaných snímků na email

kritika@odcloneno.com

vybral fotografii vlajek z Nepálu, k níž, jak si za chvíli přečtete, mám hodně příznivé a minimum nepříznivé kritiky.

Již při prvním pohledu mě zaujala barevnost fotografie a třebaže cestovatelští fotografové často nemají rádi čistě modré nebe, pro tento snímek je celistvé a klidné pozadí perfektní. Z hlediska vlajek bych přidal lehce na živosti barev, ale jinak se mi fotka líbí, jak je a i když by černobílá alternativa vypadala také dobře, přikláním se k autorovu rozhodnutí ponechat ji, jak je.

Dalším prvkem fotografie, jenž mě k ní přitáhl a na několik minut téměř nutil si ji dlouze prohlížet je kombinace perfektní kompozice s lehkým natočením fotoaparátu ve směru hodinových ručiček a liniemi vlajek, jenž mě vždy spolehlivě provedou celou fotkou a nakonec pokaždé skončím na jejím zlatém vrcholku. Moc se mi líbí, jak fotograf využil i psychologické stránky - po dlouhé cestě skončím na zlatém vrchu! :)

Při celkovém procházení si celé fotografie a kritickém pozorování každého detailu jsem ale došel k závěru, že bych pomocí křivek minimálně, ale přece, ztmavil kopuli vlevo dole, neb z mého pohledu byla poněkud více dominantní. Proč mi to nesedí? Protože příliš vizuálně dominantní kopule mi nedovoluje na konci mé cesty zůstat na zlatém vrchu a

přemýšlet o životě

, ale neustále očima nervózně přebíhám od kopule ke špičce a zpět.

Při celkovém zhodnocení však musím smeknout svůj pomyslný klobouk a podotknout, že tato fotografie v sobě obsahuje vše, co má a neobsahuje nic, co nemá. Autorova vize i její příběh je jasný a čitelný, technická i umělecká kvalita parádní. O originalitě bychom se mohli bavit, ale to je cesta trnitá, plná subjektivních soudů, a tak ji dnes raději necháme stranou.

Moc děkuji za zaslání tohoto snímku na email

kritika@odcloneno.com

a moc si vážím projevené důvěry a zájmu o můj pohled. K takovýmto fotkám se vždy rád vyjadřuji a těší mě, když vidím, jak skvělé fotky jste schopni vytvořit. Rádi byste zaslali i tu vaši fotografii a znali názor můj a případně i pohledy ostatních přátel a kamarádů odcloněno.com? Neváhejte a již dnes ji zašlete na zmíněný email! :)

konstruktivni-kritika-odcloneno-fotografie-nepal-vlajky-n 107.jpg