KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA - fotografie #28: Havran

konstruktivni-kritika-odcloneno-fotografie 107.jpg

Doufám, že jste dneska všichni venku s fotoaparáty a užíváte si krásného jarního a slunečného počasí a že si přicházíte číst další díl konstruktivní kritiky až večer, po skvělém a tvořivém dni. "Někomu se zdá dobrá, jinému naopak," bylo připsáno u této fotografie, kterou jsem našel na emailu kritika@odcloneno.com s žádostí o náš názor. V první řadě jsem ořízl rámeček, který mi znemožňoval dobrý pohled na fotku a pak jsem koukal dál:

konstruktivni-kritika-odcloneno-fotografie 108.jpg

Na první pohled mě fotografie zaujala, konkrétně svou pečlivou kompozicí všech jejích prvků a nejvíce se mi líbí, jak větvička lemuje ptáka sedícího na středě protějšího domu. Do teď jsem nepřišel na to, komu či čemu patří silueta vpravo, nicméně hezky splývá se střechou a jsem rád, že odpověď neznám, jelikož mám s každým pohledem na fotografii nad čím přemýšlet.

Rušivé elementy fotka v podstatě neobsahuje, expozičně je dobře provedená - s důrazem na oblohu a třebaže není úplně jasné, co tímto snímkem autorka chtěla říct, vůbec mi to v tomto případě nevadí, protože vznáší dostatečné množství otázek, abych se na to s radostí snažil přijít sám. Ostření, white balance, kontrast, hloubka ostrosti, světlo, ... jsou dobře zvoleny a zpracovány a je vidět, že si fotografka váží místa na senzoru svého fotoaparátu. Také se mi moc líbí hra s tvary ptáků, které lze spatřit jak v oblacích, tak na siluetě vpravo či na střeše.

Kde bych se však vydal jinou cestou je rozhodnutí se mezi černobílým a barevným zpracováním. Přijde mi, že snímek je založen spíše na světle a stínech s důrazem na tvary, a tak bych převedl do B&W a přidal lehký barevný nádech, aby fotka nebyla "sterilně" černobílá. Dle mého názoru absence barev zvýrazní tvary a vytvoří vizuálně působivější fotografii.

V závěru bych rád řekl, že se jedná o výborný snímek, a protože toto není první fotografie, jíž od její autorky vidím, můžu říct, že má velmi dobře definovaný styl. Moje poznámka k barevnosti je méně významný detail v porovnání s vizí dnešní fotografky.

Doufám, že jsem pomohl a chcete-li i vy ostatní znát můj názor případně ostatních přátel a kamarádů odcloněno.com, pošlete ji na email kritika@odcloneno.com a já udělám vše proto, abych poradil i vám.

Děkuji za projevenou důvěru a přeji hezký víkend.

konstruktivni-kritika-odcloneno-fotografie 109.jpg