KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA: fotografie #47 - Zmrzlina v Praze

Přeji vám krásný vánoční čas a vítám vás u další konstruktivní kritiky. Na našem kritickém emailu kritika@odcloneno.com se včera objevila černobílá street fotografie z centra Prahy o níž bych si s vámi dnes rád krátce ale sladce popovídal...

Na první pohled se jedná o relativně zajímavý snímek s vhodnou volbou B&W provedení, dobrým potenciálem a minimální přítomností rušivých elementů. Osobně bych však kvůli výraznému bílému triku muže vpravo zvolil alternativní kompozici, neboť jsem až při třetím pohledu zaznamenal, o co na fotografii vlastně jde - tři ženy užívající si kelímek zmrzliny.

Autorova myšlenka je tedy po chvíli zřejmá, třebaže nechává prostor pro individuální interpretaci, což osobně oceňuji, neboť díky tomu se lidé do jeho fotografie snadněji zamilují a každý si v ní najde "to svoje". A zajímavým detailem, jenž bych rád ocenil jsou vrstvy i v nichž jsou lidé napříč fotografií rozmístěni, třebaže bych preferoval, kdyby fotograf nechal dva muže uprostřed ujít ještě pár malých kroků. Na místě jsem ale nebyl a také by se možná ztratil výraz prostřední dívky... Na dohady u street fotografování není místo, avšak když to vyjde... že?! :)

Nakonec bych jemně dodal kontrast a pomocí lehké viněty přidal středu více viditelnosti a zároveň ji trochu ubral od ženy nalevo, která je na snímku pro mě trochu více dominantní. Fotografie, která mě na první pohled dvakrát nezaujala, se mi po alternativním ořezu vskutku líbí a hlavně příběh ze světa žen, jenž se v ní dá najít, mě k ní dnes v průběhu psaní této kritiky, přitahoval.

Moc děkuji za projevenou důvěru a zájem o můj názor. Budu moc rád, když se i vy ostatní připojíte, podělíte se o svůj pohled a pomůžete tak autorovi dnešního snímku alternativním názorem k tvorbě lepších fotografií a máte-li také zájem o můj názor, neváhejte využít našeho kritika@odcloneno.com emailu a já udělám vše, abych pochválil a pomohl.