KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA - fotografie #45 - pracovní název: Míjení

Dnešní článek konstruktivní kritiky je pro mě zvláště zajímavý, jelikož se bude jednat o něco, co jsme tu ještě neměli. Jeden z vás, talentovaných fotografů, nás všechny požádal o názor na jeho fotoprojekt s pracovním názvem Míjení. Rád bych dnes tedy vyvolal diskuzi na toto téma a pomohl mu, prostřednictvím Vašich i mých názorů, s jeho projektem. Prostřednictvím emailu kritika@odcloneno.com nás všechny ve své zprávě požádal:

Chtěl bych poradit, spíš než s technickou kvalitou (i když to samozřejmě také), s tím, jakým směrem tento soubor směrovat, jestli má smysl pokračovat nebo jít trochu jiným směrem a jak fotografie působí.

Když jedu metrem, tramvají či autobusem, mnohdy mám pocit, jako bychom jeli všichni z pohřbu. Téměř každý z nás je uzavřený sám do sebe, někdo si čte noviny, jiný poslouchá hudbu a další nervózně kouká na displej svého mobilního telefonu... a když už se někdo začne nahlas smát či projevovat náznaky dobré nálady, spolucestující jej rázem nemilým pohledem uzemní a každou kapku pozitivity, nejčastěji u náctiletých a ve jménu udržování kolektivního smutku, vysuší... Mnohdy tedy jedu radši autem... Samozřejmě zde dnes atmosféru v MHD lehce nadsazuji, ale více méně si myslím, že bychom se na tom přibližně mohli shodnout.

Asi si teď již dokážete představit mé nadšení, když jsem v inboxu kritického emailu uviděl dnes zde vystavené fotografie. Tak trochu mě mrzí, že mě to nenapadlo také - nastavit nám všem zrcadlo a přimět nás k zamyšlení a možná i změně. Nebylo by to báječné, kdyby nás dojíždění za prací, zábavou i odpočinkem nabíjelo a dodávalo nám pozitivní náladu?

• Dnešní tři diptychy tedy hodnotím velmi kladně a to jak po stránce technické, tak i umělecké. B&W provedení mi dovoluje zaměřit se více na lidi, jejich nálady, projevy, výrazy atp., aniž by mě rušily nadbytečné barvy.
  • Nápad, jak jsem již uvedl, je skvělý a moc se mi líbí... možná bychom se mohli přidat a vytvořit společnou výstavu zde na odcloněno.com, třebaže se nechci nikomu navážet do revíru. ;)
  • Po stránce perspektivy, absence rušivých elementů, jednoduché, avšak komplexní kompozice s využitím reflexí, dobré kombinace snímků vedle sebe, ... musím v podstaťe jenom chválit.
  • S projektem volím pro POKRAČOVAT, dosavadní směr se mi moc líbí a pokud bude výstava a já budu moct, přidu!

Jsem moc rád, že jsem dnes mohl takovýto článek publikovat a doufám, že můj pohled bude ku prospěchu nejen autorovi. Prosím však i vás ostatní, čtenáře, přátele, fotografy, fotografky, ... přidejte i Váš pohled a názor dole v komentářích - ne pro mě, ale pro dnešního fotografa a pomozme mu a povzbuďme jej v tvorbě, a nebo naopak mu ukažme stránku věci, na kterou zapomněl či si neuvědomil.

Chcete-li znát názor můj a ostatních přátel a kamarádů z odcloněno.com? Neváhejte a zašlete svou fotografii nebo část projektu na email kritika@odcloneno.com a já udělám vše, co budu moct, abych pomohl, poradil, pochválil, ...