KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA - fotografie #14: Palačinky, sirup a borůvky

Po několika minutách, co jsem si sedl k počítači, abych se kritickým okem zahleděl na dnešní fotku, jsem musel poněkud narychlo odběhnout do kuchyně, kde jsem si zadělal těsto na palačinky, nechal jej odležet a už jsem zpět. Fotka tedy funguje. Chuť na zobrazené sladké pokušení se dostavila. Na první pohled se jedná o povedený a promyšlený snímek chutně vypadajícího moučníku. Moc se mi líbí zvolená kompozice, perspektiva i využití linie vnějšího okraje bílého talíře, který perfektně vede divákovy oči k vrcholu "pyramidy". Expozice, vyvážení bílé, kontrast, barvy jsou parádní, pointa jasná a dobře čitelná. Volba světle hnědého pozadí je perfektní volba. Avšak:

• po chvilce dívání se na snímek mě čím dál více odrazuje fokus resp. nedostatečná hloubka ostrosti. Vrchní dominantní borůvka není ostrá a třebaže to mohlo být vědomé rozhodnutí, raději bych ji viděl také ostrou.
  • Poté se mé oči zaráží v dolní třetině fotografie u bílé tečky, která mi tam nedává smysl a odvádí mě od podstaty snímku - palačinek.
  • Bublinky v sirupu - předpokládám, že je to sirup - mezi pravou spodní a prostřední spodní borůvkou působí dojmem špinavého talíře, a proto bych je buď odstranil na místě, použil roztok s podobnou konzistencí bez tvorby bublinek a nebo photoshop.
  • Levá zadní borůvka se mi na daném místě úplně nezamlouvá, a tudíž bych ji posunul buď více z obrazu, a nebo více za palačinky.
  • Nakonec šlehačka na vrchu mi přijde poněkud unavená, použil bych buď něco s výraznějším tvarem a nebo bych ji více našlehal, aby lépe držela tvar.

Třebaže se jedná o hezkou fotografii, která plní svůj účel - těsto zaděláno, za chvíli jdu péct - tak si mysím, že zmíněné detaily by ji ještě vylepšily. Nezapomeňte přidat také váš názor na dnešní fotografii dole v komentářích! Jinak mi postupně začínají docházet fotografie pro kritiku na emailu kritika@odcloneno.com, a proto pokud máte zájem o můj názor (případně ostatních) na vaše snímky, neváhejte je zaslat na zmíněný email.

Vážím si zájmu o můj názor a rád jsem jej dnes publikoval, přeji hezký víkend a v podnělí naviděnou.