KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA - fotografie #10: MOŘE

konstruktivni-kritika-fotografie-more-voda-zena-odcloneno 1.jpg

Uplynulo dalších 14 dní a můj ToDo list indikuje, že je čas na další konstruktivní kritiku jedné z vámi zaslaných fotografií na email kritika@odcloneno.com. Dnes jsem vybral čerstvě zaslanou fotografii dívky v letních šatech na pláži ve vlnách, jak vidíte. Na tomto letním snímku se mi moc líbí odvrácená póza fotografované ženy, pozice rukou, textura šatů, odraz siluety na lesklé pláži, načasování vln a dostatek, ale ne příliš, místa nahoře, solidní expozice, dobrý pokus o navození atmosféry, volba pro barvu vs. b&w a měkké světlo. Avšak:

• první věc, která mě ruší je středová kompozice, kdy žena stojí uprostřed fotografie. Ořízl bych fotku na čtverec, který se zde, podle mého názoru, lépe hodí a mnohem lépe zarámuje scénu a přitáhne více pozornosti k fotografované ženě.
  • Sice bych možná snímek raději přefotil, aby mi tam vlevo dole nezůstal levý kousek suššího písku trochu, ale pŕece odvádějící mé oči z této fotografie, poněvadž příliš těsný ořez by redukoval skvělý odraz její siluety, který autor fotografie zachytil, i když mě to zase tak moc netrápí, a tak bych to asi nakonec nechal.
  • Další problém, jenž na fotografii vidím je poněkud nažloutlý tón, který způsobuje nelichotivé zbarvení její kůže. Nechtěl jsem však pouze srovnat vyvážení bílé a přijít o atmosféru, a proto jsem si pohrál s barevnými tóny a v podstatě aplikoval kombinaci tónů připomínající křížové zpracování, které vytvořilo lichotivějšivé barevné podání její pokožky i dodalo na atmosféře fotografie.
  • Barevnými úpravami jsem si ale způsobil malý problém - lesy v pozadí mi zmodraly - lokálně jsem tedy ubral saturaci.
  • Nakonec při pohledu do moře jsem se rozhodl o zamaskování malé oranžové bojky, která mě při pohledu na větší velikost snímku poněkud rušila a také jsem zjemnil hrany lesů, které byly pro mě až příliš ostré a kvůli kterým má pozornost neutěšeně přeskakovala od lesu k ženě a zpět.
  • Příběh fotografie sice není úplně jasný, ale to beru jako autorovo rozhodnutí, kterým divákovi dá možnost vymyslet si vlastní a na delší dobu se u fotografie zastavit a popřemýšlet.

Jedná se o moc pěknou fotografii, která dle mého názoru získá na větší síle několika malými úpravami. Děkuji moc za zaslání snímku a doufám, že jsem spíše pomohl a že jsem nebyl zbytečně tvrdý. Nicméně jako každý se mohu zmýlit, něčeho si nevšimnout, nebo fotografii vůbec nepochopit, a proto prosím i vás ostatní, abyste fotografovi dnešní fotky napsali váš názor na jeho práci dole v sekci s komentáři. Děkuji a přeji hezkou sobotu. :)

konstruktivni-kritika-fotografie-more-voda-zena-odcloneno 2.jpg